רבה של רעננה חושף: סירבתי לפשרה של הרב שך • ראיון

"לא הסכמתי בשום פנים ואופן. אמרתי לרב שך, אם הייתי עסקן, אולי הייתי מתפשר, אבל כרב - לא אתן יד לתנועה שהורסת ומכלה את עם ישראל. התנועה הרפורמית מביאה לשמד והתבוללות נוראיים"
ישראל פריי 1 Comment on רבה של רעננה חושף: סירבתי לפשרה של הרב שך • ראיון

חבר מועצת הרבנות ויו"ר ש"ס לשעבר מתייחס לסכנת הרפורמים: "הרמתי ידי הימנית ואמרתי: היד הזאת תיגדע, ולא ארשום את המתגיירת הרפורמית כיהודיה" • "מי שעושה את הדבר הזה, מניח יסוד להתבוללות ולהיעלמותה של הארץ"

"לא הסכמתי בשום פנים ואופן. אמרתי לרב שך, אם הייתי עסקן, אולי הייתי מתפשר, אבל כרב - לא אתן יד לתנועה שהורסת ומכלה את עם ישראל. התנועה הרפורמית מביאה לשמד והתבוללות נוראיים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של רעננה הרב יצחק פרץ התייחס הערב ב'מהדורה המרכזית' של 'קול חי' לסוגיית ההכרה ברפורמים המקבלת משנה רלוונטיות בדיון על מתווה הכותל. הרב העלה זיכרונות מימי שבתו על כס שר הפנים ויו"ר ש"ס, בהם התנגד בכל תוקף להכרה כלשהי בחוגים אלו.

הרב פרץ סיפר כי כשהיה שר פנים, התבקש לחתום על מסמכי יהדות של אשה שהתגיירה ע"י הרפורמים בארה"ב, והוא סירב לכך בכל תוקף. "עמדו אז בראשות ש"ס שני גדולי עולם, הרב שך והרב עובדיה זכר צדיקים לברכה. עליתי לרב שך שאמר לי להישאר שר בלי תיק. הרמתי ידי הימנית ואמרתי: היד הזאת תיגדע, ולא ארשום אותה כיהודיה".

הוא סיפר כי סירב להצעה שתותיר אותו כשר, אפילו ללא תיק: "לא הסכמתי בשום פנים ואופן. אמרתי לרב שך, אם הייתי עסקן, אולי הייתי מתפשר, אבל כרב – לא אתן יד לתנועה שהורסת ומכלה את עם ישראל. התנועה הרפורמית מביאה לשמד והתבוללות נוראיים".

הרב הוסיף: "עברתי על מחקרים של רפורמים עצמם, אחוז המתבוללים הגדול ביותר בארה"ב, הוא מקרבם. אני לא מבין, איך הממשלה תיתן הכרה לכאלו אנשים? מה להם ולכותל, הרי הם עקרו את ציון וירושלים מספריהם?!".

כמענה להצגת הצד האחר בסוגיה, לפיו שמא כדאי לסיים אתם – בעיקר בגלל רוחו המנשבת של הבג"צ – במתחם קטן בכותל, אמר הרב פרץ נחרצות: "איזהו חכם הרואה את הנולד. ההישג שלהם בכותל יביא להם עוד הישגים במדינה. יעניק להם מעמד מוכר ויעודד תהליך התבוללות גם באר"י. מי שעושה את הדבר הזה, מניח יסוד להתבוללות ולהיעלמותה של הארץ. מי שאוהב את ארץ ישראל, את עם ישראל, צריך להילחם במתווה בכל תוקף".



1 תגובות

מיין תגובות